CP

Nu har man gjort två studieuppgifter.
Men har försprång,
Har ju jobbat och praktiserat med habilitering/rehabilitering,
funktionshinder och utvecklingstörda.
Hehe så det kommer gå som smort det här :)
Haha, det var snarare problem o skriva källförteckning...
Hm... källförteckning=mig själv? =P
Så det va bara o titta vart info fanns nånstans ändå.

När jag gick på en lektion så fick hela klassen frågan
"vad är utvecklingstörning?"
och en person svarade bara "CP"
Jag tänkte "shiiiit....hur dum får man bli"
Ja... man KAN ha cp skada om man är utvecklingstörd men man kan
lika gärna vara helt klar i hjärnkontoret med CPskada.
Bara motoriken det är fel på...
Här är ett exempel på det!
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5669618.ab


Kommentarer
Postat av: samantha

hahh , det är helt enkelt förkort kallelse för dom att säga CP! om ja var där och det händer det skulle jag säga samma sak. men då har man tagit studenten skulle man inte säga sådär hehe.

2009-09-01 @ 11:48:34
URL: http://samanthaque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0