åldrandet

Idag var det återigen skola efter 4 dar ledighet.
Pratade om åldrandet idag... 
Det har aldrig riktigt intresserat mig... det där med äldre människor.
Kanske beror på att man inte vill bli gammal själv? 
Eller för att man är rädd för att bli gammal? =P

Det är hemskt o se hur de äldre blir behandlade som skit.
Dom är människor också,dom har vart viktiga för samhället, arbetat, haft make/maka, barn
o deras egna unika livshistoria.
Men nu när dom behöver hjälp så nervärderas dom.
Dom är mindre värd än luft. Dom är ingenting.
Hela samhällssynen på äldre är hemsk.
Hörde en man på radio i förrgår o han tyckte att alla över 65 skulle inte ha
rösträtt?!! 
Hur idiotiskt låter inte det?
Men om dom flesta efter 65 är friska, pigga och har förnuftet kvar då?
Det skulle vara precis som att säga:
Alla 20åringar får inte rösta för att dom inte har erfarenheter nog.

hm... Kanske intresserar åldrandet mig lite trots allt... ;)


Kommentarer
Postat av: Marlene

Jo, det var så att affären i borgvattnet las ner. Så jag blev arbetslös. Ansåg att chanserna att få nytt jobb där var minimal. Då bestämdes det att både jag och Marika skulle flytta tillbaka till Avesta. Men det visade sig vara hopplöst med jobb även där. Nu ska jag börja plugga så jag får behörighet till att plugga till sjuksköterska. Hoppas bara att jag klarar det! Hur är det med dig?

Kram Marlene

2009-01-21 @ 11:00:06
URL: http://marsun.blogg.se/
Postat av: Marlene

Det är min lägenhet. Det var så att Vi hittade en lägenhet, en 5:a som egentligen var två ihopslagna lägenheter. så då tog jag ettan som var. och åkte då på att bygga kök. Men vad gör man inte när vi köpte lägenheten för 5000:-? (en femma)!

Kram Marlene

2009-01-21 @ 11:19:28
URL: http://marsun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0