CI

Yeah, Umeå here we come!
Ikväll far vi iväg, jag, Putte & svärmor dit.
Vad sjutton ska vi göra där då?
Patrik ska få sitt CI!
Så sjukt spännande!
Ska bli kul och intressant att se vad han kommer att höra
eller om han överhuvudtaget kommer att höra.
Jag undrar vem som är mest ivrig av oss egentligen?
Han eller jag :P



Efter 5 år tystnad kommer han kunna höra eller inte?
Jag kan inte föreställa mig vilken sorg det är att inte kunna
höra, men jag tror att jag skulle hata allt och alla
om jag inte fick höra musik, film och människor!
Jag skulle nog skrika rakt ut av ilska o sorg.
Det är förstås skillnad om man är född döv, då
skulle man nog inte hata allt o alla, då skulle det vara naturligt.
Men trots detta så är jag ju nästan döv...lite komiskt? :)
Men med hörapparater o koncentration så hör man det mesta...
Fast ibland på släktträffar, släktkalas eller liknade så känns det som om 
folk  medvetet pekar finger genom att prata mun på varandra!
Då har önskat att jag var så tuff
så jag bara stängde av hörapparaterna o pekade finger åt alla!
Shysst dröm? höhö :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det tar nog någon vecka tills det låter bra, så ha inte för stora förhoppningar nu i början, det blir bättre då man vant sig.

2009-07-07 @ 14:06:18
Postat av: Ronja

Åh vad spännande, hoppas allt kommer gå bra! Du får berätta sen hur det gått för Patrik.

2009-07-07 @ 17:35:12
Postat av: Emelie

nämen oj då!! vad spännande..hur gick det? kommer du också att skaffa CI? jag har varit ganska tveksamt länge på att skaffa CI. Vill veta mcyket information vad de har för fördelar och nackdelar, om det är lämpligt att ha. Men jag har hört att man får byta ut batteri vart 10 år. Stämmer det? och batterierna på hörapparaterna har de 6 st batteri i den. Stämmer det? Då måste man köpa en massa sån och det kostar ännu mera än vanlig batteri till vanliga hörapparater som man använder nu?! hur mcyket vet du om CI? Jag har inte kontaktat läkarna än, men jag vet inte om jag vågar det.. FNISS. Men frågan är om hörseln kommer den att hålla länge, tänk om den slutar fungera helt plötsligt bara. Ja..

2009-07-11 @ 12:23:17
URL: http://emifia.blogg.se/
Postat av: My J

häftigt! :D hoppas det går bra!

2009-07-11 @ 17:53:54
URL: http://mitsukononame.blogg.se/
Postat av: TinA

Det ska bli värsta mysigt med kissemissar :D:D:D



Hur blev allt med Patriks hörsel?

2009-07-12 @ 22:59:12
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0