Vila i frid

Äntligen fick även du somna in o slippa lida mer. 
Minns sista gången jag hälsade på dig,
Så sa du: "Är det du Margareta som dansar ute i hagen?"
Då skrattade jag och grät på samma gång.
Från den stund, så bestämde jag mig för att sluta hälsa på och
minnas dig för den du var.

Du var den mest generösa människa jag känt och ville alla väl.
Du tog hand om alla, broderade vackra dukar och örngott,
bakade sockerkringlor, gjorde dem godaste kroppkakorna,
hade hundratals foton på alla barn o barnbarn,
kunde namnen på alla blommor, hade stenkoll på när alla fyllde år.  
Har ett speciellt minne, när du följde med mig till hästarna
och matade dom med knäckebröd.
Jag var rädd för de stora hästarna,
men sen så upptäckte jag att det var ju inte så farligt.
Hästarna var ju snälla och hade mjuk mule.
Jag saknar doften av erat hus, det kändes tryggt att vara där.
Jag saknar till och med när du nöp mig på kinden och skakade om,
varje gång man hälsade på.

Nu äntligen får du vara med farfar igen.
Vila i frid farmor.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Åhhhhhh....

Jag beklagar sorgen!

Varma kramar



(du ska få din största kram när vi ses)

2009-07-24 @ 12:48:02
URL: http://www.dennislindell.blogg.se.
Postat av: Ronja

Så fint skriver gumman! Beklagar verkligen sorgen! Nu är hon med din farfar igen :)

2009-07-24 @ 20:08:44
Postat av: "L"

beklagar verkligen.

Jättefint skrivit.

kram!

2009-07-24 @ 20:30:59
URL: http://igelkotten.blogg.se/
Postat av: désirée

rip sannas farmor :) (vet inte vad hon heter så skriver sådär ;)) beklagar sorgen babelibabe! =/ fast nu får de vara med varandra, det är alltid något som lättar upp sorgen lite. Måste ses & höras av mera.. :/ <3

2009-07-26 @ 10:53:32
URL: http://oskrivnabladet.blogg.se/
Postat av: TinA

Beklagar sorgen :(

2009-07-30 @ 10:57:14
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sabina

jättefint skrivet sanna! :)



och beklagar sorgen!



vila i frid!

2009-08-17 @ 09:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0