Chokladmuffins

Gjorde chokladmuffins med hallon idag *mumma*


Chokladmuffins

Du behöver:
150 g smör
2 dl socker
100 g mörk blockchoklad
2 st ägg
1,5 tsk vaniljsocker
1 msk bakpulver
5 msk kakao
3,5 dl vetemjöl
2 dl mjölk
3 dl frysta hallon

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 c. Skär upp smöret och lägg i en bunke, häll på socker.
Hacka chokladen.
Vispa smör och socker med elvisp.
Tillsätt äggen, ett i taget och vispa.
Vispa ner vaniljsocker och bakpulver.
Vispa ner kakao.
Vispa sist ner vetemjöl och mjölk samtidigt.
Rör sen med en sked ner den hackade chokladen och frusna hallon.
Fördela smeten i muffinsformarna.
In i ugnen i ca 20-30 min.


Tadaaa!


Kommentarer
Postat av: fia

Gott med muffins! :) Men äter helst dem då de är nybakade, sen tycker jag att de smakar torr.. :S



Ja, det var min mammas fel som sa att de skulle äta det idag. Haha.

Ja, kaninen betyder så mycket för Hugo. Han hade den sedan han var nyfödd, då var den hur fin som helst. :)



Spännande med vårruset, jag hoppas att jag slår förra årets tid, men lite tveksamt. :)

Kram!

2009-05-10 @ 22:31:54
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Ronja

ser smaskens ut, det receptet snor jag ;)

2009-05-11 @ 18:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0