Middagstips

Middagstips för fattiga studenter!
Nämligen linssoppa. det ÄR gott, lovar, åt det senast idag ;)



Studentens linssoppa

2 msk margarin eller olivolja
1 klyfta vitlök

2 gula lökar

2 potatisar

1 l vatten

2 tärningar grönsaksbuljong

2 dl röda linser eller gröna linser

Salt, vitpeppar och timjan

Så här gör du:

Hacka lök och vitlök, dela potatisen i bitar.
Fräs lök och vitlök i margarin i en gryta. Lägg i potatisen.
Tillsätt vatten och buljongtärning. Koka upp. Tillsätt linser.
Koka i 20 minuter för röda linser och 40 minuter för gröna.
Smaksätt med lite timjan, salt och vitpeppar.
FÄÄRDII!


Kommentarer
Postat av: Darlene

Ja, men blev han glad trots allt?

Det var ju ändå en gåva;P



Kul att du gillade kortet=) (trots att jag skrev .. att du fyllde år?? Jag kände bara igår, jävlar skit skickade jag just Sanna ett födelsedagskort? Och skrev jag inte Grattis!?)



Hehe, ja precis=) Fast nu måste jag snart till jobbet.. usch.. mjölkkylen..



Mums, linssoppa är ju väldigt gott=)

Fick det typ varje vecka när jag var liten.

(fast då var det så klart inte såå gott:S)



Kanske borde leka fattig student, och äta så där god mat=)



Ja, grr! Lite sur över mitt sommarschema.

Vill ju jobba fullt.

Istället jobbar jag ca 4 dgr i veckan och sex dgr de två sista veckorna i juli.

Så jag ska eventuellt extraknäcka på en kinarestaurang.



Du och Sabina kan ju alltid komma hit=)

Hon vill gärna.. och du vill.. om du kan?

Annars har vi som tur är augusti också=D

Sen är sommaren slut=D=D=D

OCh då är vi praktiskt taget grannar.. vi bor ju båda i Örebro!!



Nej, ingen yoga.. jag gick halvvägs, då värkte benen och jag kände mig trött.

Så jag gick hem och somna till en film.

Hade ju sprungit 1,5 mil idag.. så benen var lite möra.



Är det mkt plugg fort för dig?

Nej, nu måste jag sätta in lite tempo här;P

Kram!

2009-05-29 @ 05:40:57
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: dessi

mamma brukar sig än inte om små mynten. haha, försöker man ge henne det så säger hon "Det vill jag inte ha det kan du behålla själv!" haha! :D det hade jag glömt bort ju. vilket minne du har ;) & ja, jag är mega stolt över David :) han är på utflykt idag med sina kompisar på dagis. åker buss :) han är tokig i bussar så hoppas det gått bra idag. (jag gick innan bussen kom) bara för jag vill se om han klarar sig bra med bara fröknarna utan mig. :) han blir så stor. snart får man skrota vagnen han använder den knappt längre mer än köra ankan i den. (hans älskade gosedjur.) :)

2009-05-29 @ 09:59:14
URL: http://oskrivnabladet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0