Bra dag

Helt klart sommardag idag!
Har lapat sol hela eftermiddagen :D
Sen fick jag idé, att jag skulle göra något som jag inte har ätit sen jag
va typ 8 år eller nåt!
Rabarberkräm!
För mig är rabarber = vår&sommartecken :)

Rabarberkräm

ca 250 g  (2-3 stjälkar)
2 dl vatten
½ dl socker
1 ½ msk potatismjöl

Gör så här:

Skölj och skala rabarber. Skär i mindre bitar, ca 2 cm tjocka bitar.

Koka upp vatten och socker.
Lägg i rabarber. Låt koka 4-5 min till rabarbern delar sig.

Blanda ut potatismjölet i lite vatten.
Häll i en stråle ner i kastrullen samtidigt som du rör om.
Låt krämen koka upp, när första bubblan kommer är den klar.

Servera med mjölk.


Ut o sätt er, njut av sol och kräm ;)

Kommentarer
Postat av: TinA

Jag gjorde rabarberpaj igår med syster.. och idag har mitt sug efter något gott fortsatt. Rabarberkräm har varit i tankarna... Och så kommer du med bilder som läskar mig ännu mer.. Ååååh :D



Det ser oerhört gott ut. :)

2009-05-17 @ 19:12:29
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sara

Mmm du väckte barndomsminnen, rabarberkräm yumyum=)

Kan du vara med på Liseberghundögon

Skulle vara så kul, please, Sanna tösen min!!



Mm, ja hundägare har stort ansvar. Att inte släppa loss sina ilskna hundar på försvarslösa människor.

Grr!



Hehe, ja norskarna är bra glada både för det ena och andra.

Men det var liksom väntat att Norge skulle vänta.

Alla här visste det. Jag med. Låten är ju bara för klockren. Sen så går den runt i huvudet hela tiden:S

Så den är en liten sommarplåga;P



Hur har din helg varit?

Kram

2009-05-17 @ 21:01:05
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sett mitt mail om Liseberg? :) Maila svar snart, Putte får oxå följa med om han vill :) Respektive är välkomna, haha.



Teeeeeeeeeeeeeeeeeezz

2009-05-18 @ 09:21:25
Postat av: Ngoc

oohh njumiiee:D aa trots dina historier så är jag fortfarande nyfiken på Thailand:P det räcker ju inte bara att man har sett flygplatsen:P hihihi när kommer du till Örebro på besök hoppas man kan ses i sommar



kramm

2009-05-18 @ 10:05:24
URL: http://naoooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0