Mobilnojja...

Bah! va trött jag blir på mig själv.

Jag tittade på min mobil... länge..
-"Nu måste jag ringa!" intalade jag mig.
Lyfte upp mobilen o slog halva numret o la tillbaks mobilen på bordet.
-"Först ska jag äta risgrynsgröt med kanel o rocka loss med Pink,
sen ska jag ringa
".
Sen tar jag mod till mig o slår hela numret o ringer.
Rington... rington... rington...
Hjärtat bultar...
Handleden är lika mjuk som kokt spagetti o paniken växer!
Telefonsvararen går på: "Återkommer igen imorgon kl 7.30 ...."

Här har man tagit till sig mod för ingenting!!
Detta är så löjligt...
Jag är så skraj för att ringa till okända/bekanta människor. 

Vad ska man göra? öva, öva o öva? hahaha ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Ring till mig, sen så låtsat du att du ringer till mig igen. Så ska det gå fint=)

Inte vara nervös, det kommer gå bra.

Är det jobbsökande på g?

Kram

2009-11-10 @ 20:01:34
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Sabinis

Det där är jobbigt. Att prata med främlingar. Dels för man blir så nervös. Dels för att man tappar bort att man inte vet vad man skulle säga. Jag känner igen det här. Det är skit jobbigt men du kommer klara det här! :) Lita på dig själv!

2009-11-11 @ 11:40:58
Postat av: TinA

sv;

jag är precis som du, jag ÄLSKAR julen. Det är så himla mysigt.. :D Jo lite julkänsla har jag allt fått, det är svårt att inte få det med clementiner och alla julgrejer man hittar i både reklam och affärer. Egentligen skulle jag inte göra pepparkaksdegen nu, men morsan undrade om jag inte kunde göra det när jag lånade hennes bakmaskin så.. :) jättegott blev det!! :D:D:D jag vill gärna börja julpynta den 1e december, men det känns som att mycket av julkänslan hinner försvinna om man gör allt på samma gång, så det blir som ni kommer göra i år, att ta upp lite den 1dec och sen så väntar vi i någon vecka eller två och sätter upp resten. julgranen har på de senaste åren (okej, sen pappa och mamma skilde sig) blivit att vi tar in den dagen innan julafton.. förut brukade pappa o mamma fixa det på natten till julafton medan vi ungar sov, eller ja... "sov" ;) vi visste ju vad som skulle hända och väntade spänt på att "tomten" skulle komma in o lägga paketet i julstrumpan, så det blev inte mkt sömn ändå ;)

2009-11-11 @ 11:58:19
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: TinA

jag vet hur det känns :( jag hatar sånt också, min mamma brukar få ringa åt mig.. (A)

men jag fattar vad du menar med att ha samlat mod och när man väl ringer så svarar ingen...!! dom skulle fan bara veta vad man har gått igenom för att trycka deras nummer O__o



men fan vad stolt man känner sig efteråt, eller hur? eller ja.. då när man har fått snackat med en.

2009-11-11 @ 12:57:34
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0