Är man tyst så är man blyg?

Tredje koppen kaffe, ibland är det så där extra gott.
Har lite funderingar...
Bara för att man är tyst så är man blyg?

Träffade rektorn igår, hon önskade mig lycka till på det nya jobbet.
Och kom med kommentaren
"Om du inte trivs är du välkommen och söka tillbaks,
det är en förlust för oss, för vi behöver kloka och modiga som dig"

Rektorn fick respekt för mig tre veckor sen när jag var arg och sa åt henne det ena o det andra.
Hon såg på mig med en gapande mun och sa
"Jag hade fel uppfattning om dig,
jag trodde du var en blyg och tillbakadragen tjej"

Jag svarade tillbaks
"Det skillnad på att vara blyg och att vara tystlåten.
Jag är tystlåten, men när något är fel, så räkna med att jag är en av dom första som ryter"

Där fick hon något att tänka på ;)

Det är något som jag alltid har varit förbannad på!
Bara för att man är tyst så är man blyg?
Bara för att man inte är stor i käften så betyder det inte att man inte har något att komma med...
Man väntar bara till rätta tidpunkten, eller är det väldigt onödigt att säga något.
Ibland är det bättre att hålla käft och låta andra gaffla med sina käftar tills dom tröttnar.
Sen överraska dom med en oslagbar kommentar ;)

Kommentarer
Postat av: TinA

Jamen eller hur! :O Jag förstår PRECIS vad du menar!



Bra gjort att du röt till när något var fel, skitbra :D :)

2011-03-09 @ 14:00:58
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jävligt bra gjort av dig när du röt till när du var förbannad :D Ibland måste man få ur sina känslor.

Bra gjort, och du ska vara stolt över dig själv!



och fint sagt av rektorn när du fick höra det fina meningen. Hoppas du tog åt dig :)

2011-03-09 @ 15:27:17
URL: http://lillasabina.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker du är klokare och modigare som ryter till när det är något, istället för att prata hela tiden om allt och inget. Det ger bättre effekt som du skrev, och det visar ju att du har insikt i vad som är viktigt att kämpa för och vad som kanske är onödigt att lägga sin energi på.



You go girl!!! Smurfenshejarklack

2011-03-10 @ 11:09:45
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Ronja

Helt rätta takter! ;)

2011-03-10 @ 22:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0