hörselprotes kallad Esteem

hörselprotes kallad Esteem

Wow! Helt otroligt att dom har kommit så pass långt med att utveckla "höraapparater, CI osv"
Kul och se att hon vart så glad och så känslosam efter hon fick sin hörselprotes!
Visst jag vet, jag tycker inte det är något fel att vara hörselskadad, det är ok.
Men att höra bättre är en stor dröm för min del.

Har alltid varit ett laddat ämne att prata om, CI.
Men jag tycker att det är upp till var och en att bestämma om dom ska opera sig eller opera CI på sina barn.
Så länge dom får bra information om teckenspråk och döva och att man uppmuntrar teckenspråk så mkt man kan.
Att ge dom två språk att använda.
Vackrare språk än teckenspråk finns nog inte.

Nu kanske jag blir halshuggen... men som sagt det är min blogg :)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Såg videon igår :) det var en rörd video.

tycker också att man själv ska välja om man vill operera ci eller inte på sina barn, men samtidigt kan jag förstå varför dövvärlden reagerar på detta starkt. de är rädda att man ska glömma bort teckenspråk, det går bra att leva med dövheten osv. så jag förstår deras reaktioner, men det är ju upp till föräldrarna, om de vill att barn ska ha ci eller inte.



jag vill också höra bättre. det är min dröm också!



hoppas allt är bra med dig sanna! kram

2011-10-02 @ 21:25:28
URL: http://lillasabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0