Drömmen om länsstyrelsen

Drömde en skum dröm i går natt, märkligt nog kommer jag ihåg den!

-Det var Örebrofestivalen fast på vintern!

Jag o några kompisar hade blivit bjudna på förfest på stora hotellet av länsstyrelsen?!
Champagnen flödade o vi åt fin plockmat med fin kaviar på.
Therese hoppade runt på stora hotellet  o tjoade.
Sara hon hade tagit med sig cykeln upp för röda matttrappan.
-Det är viktigt! jag har med mig cykeln överallt, varför inte på fest också?
En kollega till mig var med, hon skrek hela tiden. -"Det dricks för dåligt!"
Sabina var oxå med... Hon hade gjort en tårta, en 8 våningstårta som inte gick in i hissen.
Den tippade i hissen och Sabina var otröstlig... Hon grät o grät.

Mitt i feströran kom en viktig person från länsstyrelsen o sa att vi var tvungna att göra våran plikt att åka med
länsstyrelsens buss genom stan för att göra reklam för länsstyrelsen på Örebrofestivalen.

På bussen skrek kollegan ut mot folket -"Rösta på länsstyrelsen!"
Sara höll ut en skylt där det stod "Vi cyklar alltid!"
Jag och Therese slurpade i oss av lagret av champagnen.
O Sabina grät...

En konstig dröm...
Länsstyrelsen?! Hur kom dom in i drömmen?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha.. Du kanske ska byta yrke å jobba på länsstyrelsen? ;)

2012-03-07 @ 11:31:03
URL: http://emifia.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hahaha, väldigt rolig dröm! :p

2012-03-08 @ 22:31:24
Postat av: Sabina

hahahahaha.

min tårta.



jag tycker att du ska börja skriva om en bok som handlar om dina drömmar.

2012-03-11 @ 08:33:47
URL: http://lillasabina.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, vilken dröm:D

Du och Tezz gjorde ju det bästa: njöt av champagnen;)

Och om jag gör så med cykeln.. snälla säg till mig!

Svar: Nja, är nog inte så mkt för hemmafruande.. bara energi sen jag slutat snusa:P

Joddå jag somnade halv sex till åtta iaf;)

Kram

2012-03-15 @ 18:38:42
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0